Cum poate fi aruncata Germania in criza economica din cauza scandalului Volkswagen

Volkswagen a fost perla coroanei economiei nemtesti. Dupa ce luna trecuta a recunoscut ca peste 11 milioane de autovehicule din intreaga lume functioneaza cu un soft implementat pentru a trisa la testele emisiilor de noxe, VW s-a trezit ca s-a aruncat pe un tobogan al carui capat nu se vede. Odata cu VW pare sa se clatine si economia Germaniei.

Exista nenumarate instrumente care masoara valoarea unui brand de tara in industrie. Odata cu scandalul in care au fost implicati cei de la VW, economia Germaniei a inceput sa resimta socuri. Aceste instrumente au inceput sa arate ca valoarea brandului german a scazut, in numai o luna, cu 191 de miliarde de dolari, ajungand la 4.2 trilioane.

Oare brandul industriei germane va fi afectat, sau hemoragia nu se va extinde si va avea de suferit doar sectorul auto? Dificil de raspuns… Dar, din senin, sanatatea economiei nemtesti, motorul zonei euro, incepe sa fie pusa la indoiala. Totul pe fondul altor vesti proaste venite la finalul saptamanii trecute. Exporturile nemtesti au scazut in august cu cel mai mare procent inregistrat de la izbucnirea crizei economice in zona euro, in anul 2009. Declinul din luna august a comenzilor industriale si a productiei  a reliefat faptul ca cererea scazuta dinspre China, o alta economie cu probleme, incepe sa lase urme pe care Germania incepe sa le resimta.

Volkswagen este cel mai mare producator auto din Germania si unul dintre cei mai mari angajatori. Peste 270,000 de angajati lucreaza pentru VW si inca pe atat muncesc pentru furnizori care au contracte cu marele concern auto german. In urma anchetelor ce au demonstrat ca VW a trisat la testele facute pentru emisiile de noxe, compania este buna de plata. Amenda depaseste cei 21 de miliarde de euro de care dispune sub forma de lichiditati. In plus, scandalul ar putea sa se lase cu o serie de restructurari.

Alti producatori precum Daimler sau BMW ar putea sa sufere de pe urma dezastrului in care se afla Volkswagen, cu toate ca aceste doua companii inca nu sunt culpabile de vreo infractiune. Economia Germaniei depinde intr-o mare masura de sectorul de automobile. Previziunile economice indica faptul ca PIB-ul Germaniei ar fi trebuit sa creasca in acest an cu 1,8%. Insa, aceste cifre ar putea fi date peste cap de scandalul in care a intrat VW. In 2014, aproximativ 775,000 de oameni erau angajati in sectorul auto. Asta inseamna aproape 2% din totalul fortei de munca.

In plus, automobilele si piesele de ansamblu sunt cele mai bune exporturi nemtesti. Sectorul auto a vandut in 2014 bunuri in valoare de 200 de miliarde de euro, ceea ce inseamna aproape o cincime din valoarea totala a exporturilor germane.

“Fabricat in Germania” ar putea avea un cu totul alt sens iar consecintele pe care le vor avea de suportat cei de la VW ar putea avea un efect de domino asupra intregii economii. In timp ce nemtii au sfidat criza zonei euro si problemele cu care se confrunta economia Chinei, Germania ar putea sa se clatine tocmai din cauza uneia dintre cele mai mari companii – Volkswagen, mandria economiei nemtilor.

Related News

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


UA-42426876-1