Comisia Europeana, mult prea mica pentru gigantii Google si Microsoft: dedesubturile unui razboi

Microsoft si industria de presa din Germania pun presiune pe Joaquin Almunia, comisarul responsabil pentru respectarea legilor concurentiale, in ideea de a face o serie de ajustari radicale intr-o intelegere antitrust facuta cu Google. Concluzia intelegerii dintre reprezentantii Google si Joaquin Almunia a fost anuntata in luna februarie. Aceasta presupunea ca cei de la Google ar fi trebuit sa implementeze un sistem in care sa publice mult mai transparent serviciile de cautare ale rivalilor sai din domeniul hotelier si al comertului.

google1

Uniunea Europeana a deschis formal o investigatie antitrust la acuzele ca Google a abuzat de pozitia dominanta pe care o are in domeniul cautarilor online. Compania si-a aparat viguros tehnologia. Dezvoltatorii angajati de Microsoft au modificat, la randul lor, algoritmii in functie de care sunt generate rezultatele in motorul de cautare Bing, pentru a opera exact precum Google.

Intrebarea care se pune este de ce Google trebuie sa isi seteze algoritmii de asa natura incat sa favorizeze ofertele celor de la Microsoft? O piata libera presupune ca daca cineva detine un monopol (iar Google, desi este aproape, nu se afla in aceasta situatie) acesta nu este un argument ca trebuie reglementat modul in care compania respectiva opereaza. Un monopol este contestabil numai daca cel care detine monopolul incearca sa mareasca preturile pentru a-i stoarce pe consumatori. In cazul Google vorbim despre o companie cu o cota mare de piata si exista posibilitatea ca si alte companii sa intre pe piata in care activeaza Google!

Microsoft sustine ca a adunat noi dovezi care demonstreaza ca intelegerea dintre Almunia si Google va fi ineficienta si nu va reinstaura legile concurentiale. Google cauta, acum, sa evite dovezile prin care s-ar proba orice faradelege care i-ar stirbi imaginea publica si care i-ar aduce o pedeapsa de pana la 5 miliarde de dolari. Google blocheaza, in continuare, o serie de functionalitati de care publicitarii au nevoie pentru a gestiona campaniile mult mai usor. Microsoft sustine ca aceste restrictii ar trebui sa fie eliminate. In plus, Google ar putea sa genereze 300 de milioane de euro numai din linkurile pe care le-ar licita rivalilor sai.

googleCe-ar trebui sa faca cei de la Google? UE ar putea sa ii ceara acestui gigant sa isi schimbe modul in care datele sunt procesate pentru a afisa in paginile de rezultate de la cautari serviciile oferite de competitorii sai. O alta modificare ar presupune modul in care continutul oferit de YouTube este prezentat in cautari

Mai multe institutii de presa din Germania au intrat in acest joc si si-au afirmat nemultumirea privind intelegerea dintre Comisia Europeana si Google. Un studiu comandat de presa germana a relevat ca utilizatorii online ar fi dispusi de doua ori mai mult ca sa dea click pe serviciul de shopping al lui Google si nu pe alternativele oferite de Google in baza intelegerii cu Almunia. Rezultatele studiului organizat de Universitatea din Hamburg au demomnstrat ca 27,5% din totalul accesarilor se vor duce catre Google Shopping si doat 7,7% catre serviciile rivalilor. Cu alte cuvinte, designul propus securiza pentru Google Shopping de trei ori mai multe click-uri decat rivalii sai, la un loc.

Joaquin Almunia va parasi fotoliul de comisar in luna noiembrie. Unul dintre posibilii sai succesori este Pierre Moscovici, fostul ministru de finante al Frantei, recunoscut pentru scepticismul sau privind practicile celor de la Google in ceea ce priveste politicile de confidentialitate.

Related News

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


UA-42426876-1