fbpx trusted online casino malaysia
europolitics
Zona Euro

Ce alte sanctiuni mai pregateste Putin dupa ce a limitat cantitatea de gaze livrata Europei Centrale si de Est

Razboiul economic dintre Uniunea Europeana si Rusia a intrat, astazi, intr-o noua etapa. In conditiile in care UE a impus noi sanctiuni economice companiilor de stat rusesti, precum Rosneft sau Transneft, Kremlinul a inceput sa diminueze cantitatea de gaze livrata Europei Centrale si de Est. Putin isi doreste, insa, sa transforme Rusia intr-o tara care sa devina din ce in ce mai independenta economic avand insa grija sa nu-i scoata din sarite pe rusi, care s-au obisnuit cu o gama larga de produse occidentale.

Pana atunci, rusii trebuie sa se uite la faptul ca rubla se afla sub o presiune constanta dupa ce Banca Nationala a Rusiei a votat ca va mentine dobanda cheie pe loc in timp ce sanctiunile ridica nivelul inflatiei iar cresterea economica stagneaza. Inflatia a crescut la 8% in luna august, cu mult peste tinta de 5% fixata. In acest an, economia va creste doar cu 0,4% si va creste doar cu 0,9% – 1,1% in 2015.

Daca probleme din Ucraina se vor intensifica, atunci exista sanse mari ca aceste estimari sa fie revizuite si diminuate. Sanctiunile impuse economiei rusesti inseamna ca Federatia Rusa devine din nou vulnerabila in fata traiectoriei preturilor la petrol. Combustibilele fosile inseamna cea mai mare cota din exporturile rusesti iar scaderea preturilor pe aceasta piata ar insemna ca Rusia va intra in recesiune.

Vladimir Putin intentioneaza, la randul sau, sa impuna si alte sanctiuni si anume asupra produselor non-agricole de care europenii sunt mai dependenti sa le vanda in Rusia decat sunt rusii ca sa le cumpere. Pe aceasta lista sunt incluse importurile hainelor si a masinilor second-hand.

La o prima vedere, aceste sectoare nu conteaza atat de mult pentru Vest, contrar retoricii Kremlinkului. Anul trecut. UE a vandut in Rusia haine de 6 miliarde de dolari. Dar Putin isi doreste sa ii mareasca Rusiei capacitatea de a produce bunuri de larg consum pe care rusii chiar le-ar cumpara. Spre exemplu, Putin viseaza sa dezvolte industria de imbracaminte.

Industria automobilelor este una extrem de importanta. Importurile de vehicule noi inseamna 31% din totalul pietei iar cele asamblate in Rusia de catre companiile straine ocupa o proportie de 50%. A impune un embargou pe importul de masini straine ar fi o lovitura extrem de dura data Europei. Rusia a importat in valoare de 28,5 miliarde de dolari.

Anul trecut, rusii au cumparat 5,6 milioane de masini second-hand, de doua ori mai mult decat numarul masinilor noi-noute achizitionate de rusi in aceeasi perioada. In luna iulie, Dimitri Medvedev le-a interzis oficialilor rusi sa mai cumpere masini din import in folosul personal. Daca Putin va extinde acest embargou la scara nationala, atunci nu este decat inca un pas in directia de a-i incuraja pe rusi sa cumpere produsele brandurilor interne, precum AvtoVAZ.

Related posts

Cadoul de final de mandat al lui Mario Draghi: BCE reduce ratele dobânzilor și relansează programul de cumpărare de obligațiuni

Adelina Miron

Christine Lagarde anunță o schimbare importantă la Banca Centrală Europeană care îi privește pe toți contribuabilii europeni

Adelina Miron

Angela Merkel și finalul Epocii de Aur pentru economia germană. Ce ar însemna pentru Cancelar intrarea economiei în recesiune

Vlad Epurescu

Se află Germania pe drumul către recesiune?

Vlad Epurescu

Se gripează zona euro?

Vlad Epurescu

O lecție pentru România: cum și-a refăcut Grecia cel mai periculos drum național cu bani europeni

Vlad Epurescu

Leave a Comment

trusted online casino malaysia