fbpx
europolitics
Stiri

Valoarea euro scade pe măsură ce Germania, Franța și Italia înregistrează o încetinire a ritmului de creștere economică

Activitatea sectorului privat german s-a redus în septembrie pentru prima dată în 6 ani, conform datelor sondajului PMI publicat luni. Creșterea a fost, de asemenea, semnificativ mai lentă în Franța și Italia.

Indicele IHS Markit al Indexului Managerilor de Achiziții (PMI) este un indicator atent supravegheat al creșterii economice. A scăzut de la 51,9 în august la 50,4 în septembrie, adică cel mai mic punct al indicelui de la mijlocul anului 2013, potrivit New Europe. 

Informația a generat un declin al monedei euro, deoarece cea mai mare economie a blocului monedei unice se îndreaptă către recesiune. Principalul indice al acțiunilor din Germania a pierdut 1,4%, băncile fiind printre cele mai afectate.

Italia își va reduce ținta de creștere economică anul viitor la aproximativ 0,6%, comparativ cu proiecția permanentă prevăzută de 0,8%, raportează Reuters. Creșterea în 2019 se situează la 0,1%, față de o proiecție de 0,4%.

Banca Centrală Europeană le-a cerut guvernelor să se concentreze asupra politicii fiscale, întrucât domeniul de relaxare cantitativă este limitat. BCE și-a redus rata dobânzii la depozite fiind în continuare pe teritoriu negativ și a promis să-și reînnoiască programul de cumpărare de obligațiuni.

Creșterea din Germania generată de export a fost grav afectată de războiul comercial dintre America și China. Acest punct de vedere a fost confirmat de un interviu acordat de Christine Lagarde pentru CNBC. Fostul șef al Fondului Monetar Internațional și noul președinte al Băncii Centrale Europene a vorbit despre semnificația globală a războiului comercial dintre America și China, care ar putea reduce creșterea globală cu aproximativ 0,8% în 2020.

Perspectiva unui Brexit fără acord este, de asemenea, o amenințare pentru economie. Producătorii de automobile au avertizat luni că un Brexit fără acord cu oprirea producției ar costa 50.000 de lire sterline pe minut doar în Marea Britanie. Sectorul auto angajează 13,8 milioane de persoane în UE sau 6,1% din forța de muncă.

Related posts

Germania este deschisă unui compromis cu un preț ridicat pentru partenerii zonei euro

Adelina Miron

Ce urmărește Turcia prin invazia din nordul Siriei, problema kurdă și care sunt probabilitățile implicării NATO în acest conflict

Adelina Miron

Patru modalități prin care Europa trebuie să își repună economia pe o traiectorie durabilă

Adelina Miron

A venit timpul ca Europa să acționeze strategic în Orientul Mijlociu

Adelina Miron

În Germania, urmează o negociere politică de o mare importanță pentru Europa

Adelina Miron

Summit-ul NATO a fost o altă dovadă a tensiunilor destabilizatoare dintre marile puteri mondiale

Adelina Miron

Leave a Comment