fbpx
europolitics
Stiri

Valoarea euro scade pe măsură ce Germania, Franța și Italia înregistrează o încetinire a ritmului de creștere economică

Activitatea sectorului privat german s-a redus în septembrie pentru prima dată în 6 ani, conform datelor sondajului PMI publicat luni. Creșterea a fost, de asemenea, semnificativ mai lentă în Franța și Italia.

Indicele IHS Markit al Indexului Managerilor de Achiziții (PMI) este un indicator atent supravegheat al creșterii economice. A scăzut de la 51,9 în august la 50,4 în septembrie, adică cel mai mic punct al indicelui de la mijlocul anului 2013, potrivit New Europe. 

Informația a generat un declin al monedei euro, deoarece cea mai mare economie a blocului monedei unice se îndreaptă către recesiune. Principalul indice al acțiunilor din Germania a pierdut 1,4%, băncile fiind printre cele mai afectate.

Italia își va reduce ținta de creștere economică anul viitor la aproximativ 0,6%, comparativ cu proiecția permanentă prevăzută de 0,8%, raportează Reuters. Creșterea în 2019 se situează la 0,1%, față de o proiecție de 0,4%.

Banca Centrală Europeană le-a cerut guvernelor să se concentreze asupra politicii fiscale, întrucât domeniul de relaxare cantitativă este limitat. BCE și-a redus rata dobânzii la depozite fiind în continuare pe teritoriu negativ și a promis să-și reînnoiască programul de cumpărare de obligațiuni.

Creșterea din Germania generată de export a fost grav afectată de războiul comercial dintre America și China. Acest punct de vedere a fost confirmat de un interviu acordat de Christine Lagarde pentru CNBC. Fostul șef al Fondului Monetar Internațional și noul președinte al Băncii Centrale Europene a vorbit despre semnificația globală a războiului comercial dintre America și China, care ar putea reduce creșterea globală cu aproximativ 0,8% în 2020.

Perspectiva unui Brexit fără acord este, de asemenea, o amenințare pentru economie. Producătorii de automobile au avertizat luni că un Brexit fără acord cu oprirea producției ar costa 50.000 de lire sterline pe minut doar în Marea Britanie. Sectorul auto angajează 13,8 milioane de persoane în UE sau 6,1% din forța de muncă.

Related posts

Patru modalități prin care Europa trebuie să își repună economia pe o traiectorie durabilă

Adelina Miron

Uniunea Europeană și Japonia își unesc forțele pentru a combate inițiativele americane și chineze

Adelina Miron

Klaus Iohannis, primele declarații: „Voi fi un președinte total implicat! Vreau o nouă majoritate!”

Vlad Epurescu

Va juca gigantul Huawei în Uniunea Europeană un rol crucial în extinderea rețelelor 5G? Ce pregătesc autoritățile europene

Adelina Miron

Uniunea Europeană trebuie să se pregătească pentru confruntarea cu China și Statele Unite

Adelina Miron

De ce Suedia, Italia și Luxemburg se îndoiesc de necesitatea unei bănci de dezvoltare a Uniunii Europene

Vlad Epurescu

Leave a Comment