fbpx
europolitics
Stiri

Rosneft si Seadrill, sau cum miza uriasa a miliardelor de euro ocoleste embargourile de la Bruxelles

Rosneft este cea mai mare companie producatoare de petrol a Rusiei. In zilele urmatoare va achizitiona 30% din North Atlantic Drilling, o companie norvegiana, in schimbul a 150 de platforme de foraj. Este un nou semn ca banii vorbesc si ca marile companii stiu cum sa dribleze sanctiunile impuse Rusiei de europeni si de americani.

Afacerea se bazeaza pe un acord preliminar incheiat in luna mai, inainte de adoptarea ultimelor sanctiuni impotriva Rusiei, sanctiuni care includ un embargo pe exportul tehnologiilor folosite in Oceanul Arctic pentru exploatarile de resurse naturale la mare adancime. Cooperarea cu companii precum NADL sau Seadrill, gigantul care opereaza forari in largul marilor si oceanelor este un factor crucial pentru Rosneft. Planurile sale ambitioase de a exploata rezervele vaste de petrol si gaze naturale care s-ar afla sub partea ruseasca a Arcticului nu pot fi duse la bun sfarsit fara tehnologia si echipamentele din Vest.

NADL este controlata de John Fredriksen, cel mai bogat om din Norvegia si vrea sa cumpere o portiune semnificativa din flota de foraj pe uscat a lui Rosneft. In schimb, Rosneft va primi 30% din NADL la pretul de 9,5% per actiune. Afacerea reprezinta inca un moment cheie pe harta relatiilor stransse dintre Rosneft si Seadrill, companie care detine 70% din NADL. In iulie, Rosneft a fost de-acord sa ia, cu titlu de imprumut, sase instalatii pentru operatiuni de foraj in largul marii de la NADL si sa le foloseasca pana in 2022. Valoarea contractului este de 4,25 miliarde de dolari.

Directorii executivi de la Seadrill considera ca afacerea anuntata astazi ar trebui sa nu intre sub incidenta sanctiunilor intrucat instalatiile de foraj pe care NADL le achizitioneaza au fost construite in Rusia. Situatia este, insa, si mai complicata intrucat Seadrill este inregistrata in Bermude, este listata la New York si la Oslo iar managementul sau isi are sediul la Londra.

Related posts

BMW, Daimler, Audi și Volkswagen au stabilit standardele timp de un secol. Acum, și-au dat seama că au rămas în urmă

Adelina Miron

Germania este deschisă unui compromis cu un preț ridicat pentru partenerii zonei euro

Adelina Miron

Criticile lui Emmanuel Macron la adresa NATO și a Statelor Unite determină o nouă abordare cu privire la capacitățile de apărare ale Uniunii Europene

Adelina Miron

Ce măsuri vor să ia Putin, Macron și Merkel privitor la criza ucraineană

Adelina Miron

Primul candidat la prezidențiale care își îndeamnă alegătorii, după primul tur, cu cine să voteze dintre Iohannis și Dăncilă în turul doi

Europolitics.ro

Emmanuel Macron semnalează momentul reformei în Europa

Adelina Miron

Leave a Comment