fbpx
europolitics
Stiri

Moartea celor de la Fiat: incotro se indreapta steaua industriei Italiei?

Dupa ce au inchis in 2011 prima fabrica, in Sicilia, cei de la Fiat, pentru a evita alte concedieri sau inchideri ale fabricilor, au preferat sa isi trimita muncitorii acasa, dar sa ii plateasca!

 

fiat

 

Fabrica Mirafiori, una dintre cele mai mari din Italia si care se afla la Torino, producea anual 300.000 de automobile. Anul trecut, productia a insumat 50.000 de masini, nu indeajuns de a le oferi de munca tuturor celor 5000 de angajati de la linia de asamblare.
Odata o stea a industriei italiene, fabrica Mirafiori simbolizeaza exact prin ce trece Italia in aceste vremuri. Nici Fiat si niciun alt constructor auto din Europa nu au urmat modelul SUA care a facut numeroase reduceri de costuri si de personal pentru a aduce productia in echilibru cu cererea scazuta.

Dupa ce a izbucnit criza din 2008, producatorii auto au inchis 18 fabrici. Multe dintre ele au fost inchise in urma planului financiar pentru a salva General Motors de la faliment. Fiat prefera sa-i tina insa pe muncitori acasa si sa-i plateasca.
In Europa, vanzarile sunt atat de proaste incat producatorii auto, pentru a fi pe zero, folosesc 75% din capacitatea de productie. Intre 2007 – 2014, producatorii auto europeni au inchis sase fabrici, nu indeauns incat sa reduca prapastia dintre capacitatea de productie si cerere.

Europenii, insa, au ales alte variante. De exemplu, au eliminate productia modelelor vechi, au taiat mii de locuri de munca, au fortat in unele locuri, efectiv, muncitorii sa plece oferindu-le chiar sa se pensioneze inainte de termen sau au operat reduceri drastice ce salariu.
Fiat are 41.000 de angajati in Italia, dar compania a suferit o lovitura puternica atunci cand sindicatele au obtinut in justitie anularea unui articol din Codul Muncii care ii permitea lui Fiat sa negocieze contractele de munca in asa fel incat de acest lucru depindea atragerea de noi investitii. Asa ca, Fiat si-a suspendat investitiile viitoare din tara, lasand in suspans soarta fabricii din Torino.

Related posts

Franța este noul motor al creșterii economice europene

Adelina Miron

O radiografie nefardată și de speriat a economiei românești

Europolitics.ro

BMW, Daimler, Audi și Volkswagen au stabilit standardele timp de un secol. Acum, și-au dat seama că au rămas în urmă

Adelina Miron

De ce Suedia, Italia și Luxemburg se îndoiesc de necesitatea unei bănci de dezvoltare a Uniunii Europene

Vlad Epurescu

Patru modalități prin care Europa trebuie să își repună economia pe o traiectorie durabilă

Adelina Miron

Ungaria și Rusia, prietenie din interes. Ce vor Viktor Orban și Vladimir Putin unul de la altul

Adelina Miron

Leave a Comment