fbpx
europolitics
Stiri

FOTO Cele mai spectaculoase proiecte de infrastructura ale lumii

In fiecare zi auzim despre austeritate, taieri de costuri, somaj si ajustari ale deficitului. Dar, cu toate constrangerile fiscale, marile proiecte de infrastructura sunt inca in derulare.

pod

Daca, de exemplu, in Uniunea Europeana, bugetele pentru infrastructura transportului prevazute pana in 2020 s-au micsorat insa, multe dintre proiectele proiectate inainte cu putin timp inainte de criza economica din 2008 au continuat sa se construiasca. Iata, insa, cele mai mari, importante si spectaculoase proiecte de infrastructura:

panama1. Canalul Panama
Proiectul este upgradat pentru a corespunde necesitatilor comerciale. Constructia lui s-a apobat in 2006 si ar trebui sa se incheie in 2014. Proiectul costa 5,25 miliarde de dolari si face legatura intre Oceanele Pacific si Atlantic. Imbunatatirile care i se aduc vor satisface mult mai bine colectarea navelor container gigant care sunt folosite de cele mai mari companii de transport maritim din lume. Totusi, se are in vedere construirea unui canal asemanator in Nicaragua, care sa aiba o capacitate si mai mare si care sa coste 40 de miliarde de dolari.

marmara2. Proiectul Marmara
Istanbul, orasul care se intinde pe doua continente, a fost dintotdeauna un loc strategic intre Europa si Asia. Acum se afla in constructie unul dintre cele mai mari tuneluri de transport subacvatice care sa lege estul de vestul orasului. Proiectul Marmara se refera la o cale ferata subterana pe o distanta de 76 de kilometri. Proiectul a inceput in 2004 si ar trebui sa fie gata la sfarsitul acestui an.

beijing3. Noul aeroport international din Beijing
El va fi printre cele mai mari aeroporturi din lume si va avea o capacitate de 130 de milioane de calatori anual. Ar trebui sa fie inaugurat in 2017.

eithad4. Reteaua de cale ferata din Etihad
Intr-un loc in care proiectele imobiliare se dezvolta ostentativ, nepasandu-i nimanui de criza economica, reteaua de cale ferata Etihad va inlocui vechea infrastructura. Vor fi construiti 1200 de kilometri care vor face legatura intre Emiratele Arabe Unite si granitele sale cu Oman si Arabia Saudita. Costurile se ridica la 11 miliarde de dolari.

India Metro5. Metroul din Hyderabad
1,7 milioane de indieni vor fi deserviti de reteaua de metrou care va fi construita in orasul indian pana in 2017. Proiectul costa 2,1 miliarde de dolari si se va intinde pe 72 de kilometri. Metroul va fi suspendat, va reduce traficul rutier si va diminua nivelul poluarii.

6. Proiectul LAPSSET
Presedintii Kenyei, Etiopiei si Sudanului de Sud au semnat o intelegere pentru a construi un coridor de transport care sa lege Portul Lamu, Sudanul de Sud si Etiopia. Planurile includ crearea unei rafinerii petroliere, o retea de distributie, huburi de transport pentru cai ferate si vehicole si un port pentru tancurile petroliere. Costurile se ridica la 25 de miliarde de dolari.

london7. O noua retea de metrou in Londra
Londonezii vor sa construiasca o noua linie de metrou care sa imparta orasul in doua, in subteran, si sa iasa la suprafata in suburbii. Proiectul costa 23 de miliarde de euro si reteaua de linii de metrou se va intinde pe 150 de kilometri.

8. Podul NITC
Nu este cel mai costisitor, ar trebui sa lege orasul Windsor de Detroit, va costa doar 950 de milioane de dolari si se estimeaza ca va ajuta la cresterea capacitatii comertului, va reduce traficul si va imbunatati oportunitatile de afaceri in ambele tari.

Related posts

De ce Serbia este, acum, o parte a soluției, nu problema din Balcani

Adelina Miron

Cadoul de final de mandat al lui Mario Draghi: BCE reduce ratele dobânzilor și relansează programul de cumpărare de obligațiuni

Adelina Miron

Cum a reușit partidul lui Jarosław Kaczyńsk să transforme internetul într-o armă puternică de campanie electorală

Adelina Miron

Breaking! Acord între Parlament și Consiliu: Laura Codruța Kövesi va deveni procuror-șef al Parchetului European

Europolitics.ro

Valoarea euro scade pe măsură ce Germania, Franța și Italia înregistrează o încetinire a ritmului de creștere economică

Adelina Miron

Cât de determinată este Uniunea Europeană să combată corupția și ce valoare are numirea lui Koveși în fruntea EPPO

Adelina Miron

Leave a Comment