fbpx trusted online casino malaysia
europolitics
Stiri

Cateva lucruri interesante despre sanctiunile pe care Rusia le-a impus Uniunii Europene

Guvernul rus a anuntat miercuri ca este pregatit sa impuna masuri impotriva tarilor care au sanctionat Kremlinkul pentru implicarea sa in conflictele din estul Ucrainei. Primul pas a fost facut. Rusia a anuntat joi ca va interzice importurile de fructe, legume, lactate sau carne din Uniunea Europeana si SUA. Rusia este cel de-al cincilea mare importator din lume de alimente, dupa UE, USA, China si Japonia. Dar ce inseamna ca Rusia a impus embargo pe aceste importuri?

 

1. Europa este mai afectata decat SUA

Administratia Obama s-a asigurat ca nota de plata va fi achitata de Uniunea Europeana. Rusia este unul din marii cumparatori de fructe si legume europene dar se claseaza pe locul 23 in raporturile cu SUA la acest capitol. Rusia conteaza doar pe 1% din exporturile americane de produse agricole. Daca fermierii americani ar resimti, cumva, efectele acestei masuri, o vor face numai prin efectele indirect de pe piata materiilor prime si nu prin efectele directe rezultate din relatiile comerciale cu Rusia.

2. Putin se teme (deocamdata) sa isi foloseasca principal arma

Europa este dependenta de importurile de gaze din Rusia. Guvernul rus, daca voia sa i-o plateasca Europei, atunci ar fi umblat la reducerea cantitatii de gaze exportate spre Uniune, provocand, pe loc, o criza a energiei. Dar, la randul ei, si Rusia este dependenta de exporturile de gaze in Europa intrucat asa isi castiga valuta externa. Daca va opri livrarea, atunci valoarea rublei se va prabusi iar intreaga economie a Rusiei se va face bucatele. Pe cat de agresiv este Putin, pe atat nu este, inca, dispus sa isi incerce norocul. Deocamdata, gazele livrate in Europa sunt mai importante decat Ucraina. Tocmai de-aceea vorbim despre fructe si legume.

3. Sanctiunile ii vor afecta, culmea!, mai mult pe rusi decat pe europeni

Exporturile produselor agricole din UE in Rusia pur si simplu nu sunt atat de mari pentru economia europeana. Cele 28 de state care formeaza Uniunea au o economie avansata si majoritatea populatiei din aceste tari lucreaza in sectoarele dedicate serviciilor. Cele mai multe importuri sunt formate din bunuri complexe fabricate. In contrast, fiecare familie din Rusia va resimti impactul acestor masuri, in special cele din familiile sarace care isi platesc o mare parte din venituri pe alimente.

4. Sanctiunile ar putea fi puternice din punct de vedere politic

Politica alimentelor, atat in UE cat si in SUA, tinde sa reflecte prioritatile unui grup foarte puternic care promoveaza interesele fermierilor. Producatorii agricoli au reusit de multe ori sa isi obtina subventii pe plan intern si sa gestioneze conform intereselor lor politica internationala comerciala. Lovind intr-un grup influent din punct de vedere politic, sanctiunile lui Putin ar putea sa submineze capacitatea Vestului de a rezolva probleme.

 

5. Sanctiunile ar putea sa nu aiba niciun efect, intr-un final

Pentru ca produsele agricole de baza sunt comercializate la nivel global, aceasta intrebare ramane deschisa: cat de puternice vor fi efectele asupra acordurilor comerciale bilaterale? Guvernul de la Kremlin a inceput sa tina discutii cu reprezentantii Ecuadorului, Braziliei, ai celor din Chile si Argentinei pentru a extinde importurile de alimente si legume din aceste tari. Daca Rusia va inlocui produsele agricole europene cu cele din America Latina, atunci Europa va vinde, pur si simplu, produsele sale in America de Nord si in China. Desigur, a transporta alimente in jurul lumii este un inconvenient care va conduce catre o crestere a preturilor pentru toata lumea. Dar aceste sanctiuni nu vor revolutiona situatia geopolitica a lumii.

Related posts

COP25 marchează începutul unui an definitoriu pentru combaterea schimbărilor climatice

Adelina Miron

BMW, Daimler, Audi și Volkswagen au stabilit standardele timp de un secol. Acum, și-au dat seama că au rămas în urmă

Adelina Miron

Klaus Iohannis, primele declarații: „Voi fi un președinte total implicat! Vreau o nouă majoritate!”

Vlad Epurescu

Cum ar putea Europa revigora economia mondială

Adelina Miron

România vrea să-și reafirme susținerea pro-europeană la alegerile prezidențiale

Vlad Epurescu

Emmanuel Macron semnalează momentul reformei în Europa

Adelina Miron

16 comments

avatar
Pisti August 8, 2014 at 3:08 pm

Punctul 1, corect!
Americanii comanda, si europenii platesc!
Punctul 2
vine iarna si vom vedea!
Punctul 3
E ridicol sa afirmi ca in acest moment economia europeana e solida, mai ales cand in multe alte articole scrii despre problemele zonei euro, caderea indexului bursier in tari din ue, si mai ales deficitul bugetar ce a ajuns la 92% in zona euro. Eu cred ca micii producatori si fermieri europeni nu au aceeasi opinie ca un manipulator de opinie, cu venituri bune, care nu prea merge la tara… Cine a scris articolul asta, petrece mai mult timp la birou si mall, decat cunoscand realitatile europenilor de rand…
4 si 5… O incercare trista de a insufla ca totul e bine, nu va faceti griji…
Vom vedea. Prin aprilie 2015 putem vorbi din nou.

Reply
avatar
John S August 8, 2014 at 7:18 pm

Punctul 1: UE are granite cu tov.Putin, de ce credeti ca Americii ar trebui sa-i pese de voi?
Dar ii pasa, pentru ca exista NATO si pentru ca istoria se poate repeta. UE este inexistenta militar fara NATO, dar nimeni nu vrea razboi (nici chiar Rusia). Sanctiunile economice trebuie aplicate in forta de toata lumea, Rusia va pierde a doua oara economic un razboi rece.

Reply
avatar
dorinteodor August 8, 2014 at 7:40 pm

economia rusiei nu mai poate tine pasul cu lumea in care traim. china s-a salvat deocamdata pentru ca statul chinez nu se baga in economie cum cere apartenenta la WTO. pentru rusi este de neconceput ca statul sa nu controleze economia desi, dupa vreo 10 ani de asteptare si rusia a intrat in WTO. forta de munca ruseasca nu este insa la nivelul chinei sau europei sau americii. putin stie ca rusia devine tot mai slaba si din cauza asta are aceasta politica aberanta. si nu va fi nici un razboi pentru ca razboiul poate fi inceput doar de o tara cu economie foarte puternica si cu adversari slabi. nici china nu poate incepe razboiul pentru ca adversarii ei sint multi si puternici. rusia nu se poate alia cu china pentru ca china vrea sa acapareze siberia care siberie deja este controlata partial dpdv economic de china. as zice ca nu avem motive de ingrijorare….

Reply
avatar
Gore August 9, 2014 at 12:25 am

Bà omule!!! Tu tragi pe nas??? ” China vrea sa acapareze Siberia care Siberie deja este controlata partial dpdv economic de China”. Initial nici nu vroiam sa-ti raspund la tàmpenia pe care ai spuso.Pot sa te asigur cà Siberia este bine,sanàtoasà la sànul maicii Russia.In ea, ai sa gàsesti francezi (printre care m-am numarat si eu) germani, americani si chinezi,care am “dat cu sapa” adica am muncit in prospectiuni,fiecare ptr. tara din care provenea.Te asigur ca nici un minut nu am simtit ca asi fi “controlat de chinezi”,care dealtfel erau cei mai sensibili la temperaturile Siberiene

Reply
avatar
dorinteodor August 9, 2014 at 10:01 am

gore, acum citiva ani caghebeul a descoperit in siberia banci ilegale. pricepi? banii chinezilor erau depusi in banci secrete, ne-inregistrate de stat ca sa nu poata fi controlate de stat. a fost comunicat oficial. cind ajungi aici inseamna ca penetrarea, chiar invizibila, a chinezilor a ajuns departe. probabbil ca caghebeu a intrat pe fir si o fi destructurat cite ceva dar cu chinezii aflati in ascensiune e greu sa te pui. si vom vedea rezultatul confruntarii ruso-chineze pe 17 august cind va fi (sau nu va fi…) mitingul pentru intarirea independentai siberiei..

Reply
avatar
Buzz August 8, 2014 at 8:50 pm

Iar mintiti? Economisti reputabili europeni spun ca sanctiunile (de o parte si de alta) vor avea efecte chiar mai negative dacat par la prima vedere. Germania deja a pierdut 5-6 miliarde in numai o luna. Voi spuneti ca Putin a fost agresiv??? Pe ce lume traiti? CIA a dat lovitura de stat in Ukraina, nu Putin. Si Rusii au fost foarte rezervati, in afara de ceea ce toata lumea trebuia sa se astepte sa faca: sa recunoasca dorinta Crimeii de a parasi Ucraina si de a ajuta rezistenta impotriva fascistilor din Kiev.

Reply
avatar
dorinteodor August 8, 2014 at 9:04 pm

buz, in curind va fi referendum in scotia care sa stabileasca daca scotienii vor sa devina independenti. e campanie electorala, sint argumente pro si contra de vre-un an si ceva. asa functioneaza lumea civilizata. nimeni nu ar fi avut nimic de obiectat daca metodele democratice ale lumii civilizate s-ar fi aplicat in crimea. nu era nici un conflict, nimeni nu ar fi obiectat cum nimeni nu va obiecta dupa votul din scotia. ASTA e problema rusiei: nu se poate adapta la metodele si procedurile lumii civilizate….

Reply
avatar
Pisti August 8, 2014 at 10:07 pm

Da… Referendum a fost si in Crimeea, si in Lugansk si Donetk.
Lumea civilizata de care vorbesti a bombardat Iugoslavia si a facut-o bucati in 1992-1994 si a mai demonstrat inca odata capacitatea de a se purta civilizat bombardand 9 luni continuu Serbia, ca sa separe Kosovo.
A bombardat Libia sa scoata un presedinte iubit de libieni, urat de altii findca nu le facea jocul…
A bombardat Egipt fiindca dupa eliminarea lui Mubarak, a castigat in alegerile democratice unul ce nu le facea jocurile.
Bombardeaza si platesc mercenari din multe tari sa puna la pamant Siria, fiindca Assad nu le face jocul.
Au bombardat Irakul fiindca aveau dovezi clare si irefutabile ca detinea bombe de distrugere in masa. Le-au gasit… Sunt in israel, de fapt.
Au decis moartea a mii de ucrainieni fiindca presedintele lor ales in alegeri democratice, a decis sa continue cu raul mai putin dureros pentru natiune…
Au arestat in Venetia liderii care au organizat un referendum, si cu peste 90% din locuitori s-a votat ruperea de Italia, UE si nato, si au prezentat lumii o cutie pe care au prezentat-o drept tancul (!) cu care “extremistii” vroiau sa preia puterea. Un tanc contra nato!!!
Am cam obosit, insa sunt zeci de alte exemple de cum functioneaza democratia in “lumea civilizata” a ta.
Asa civilizatie… Mersi mult de tot!

Reply
avatar
dorinteodor August 9, 2014 at 12:17 am

pisti, tu inventezi motive de cearta? eu am zis ca daca in crimea se facea campanie electorala timp de un an, cel putin, se faceau dezbateri si apoi se facea referendum, crimea probabil se separa fara scandal, fara morti, fara sanctiuni. si in acelasi mod civilizat se putea separa si ucraina de est daca asta era cu adevarat vointa cetatenilor.

Reply
avatar
CM Dumitrescu August 9, 2014 at 12:11 pm

Sa crezi ca dreapta ukrainiana vrea sa mai lase flota rusa in Crimea, e de domeniul visului….cum tot de domeniul visului este si ideea ca am iesit in strada in 89 pentru democratie.Cei care am iesit pentru democratie eram o mana, majoritatea a iesit pentru glasnost si perestroika.Cetatean este o persona care cunoaste istoria,care isi cunoaste drepturile si lupta pentru ele, restul sunt pur si simplu masa de manevra si elitetele nu s-au dat si nu se vor da NICIODATA inapoi sa le manipuleze in asa fel incat interesele lor sa fie aparate.Suntem de cand e lumea in relatia dominator -dominat…revolutiile nu le-au facut niciodata popoarele, le-au facut elitele…

avatar
Pisti August 14, 2014 at 8:20 pm

E necesar sa te certi cu cel ce nu gandeste ca tine?
Vad ca esti plin de “democratie occidentala”…
Las-o asa cum e!
Campanie… Morti… Nu prea intelegi ce e in jurul tau…

avatar
Posti August 8, 2014 at 9:58 pm

Exact! Economistii valorosi ai ue tin zona euro de ani intregi in “recuperare”… Tot ei fac ca economia statelor ue sa bubuie… Si tot ei au reusit sa duca deficitul bugetar al tarilor ce folosesc euro, la un promediu de 92% din PIB….
Asa ca economistii astia, au, intradevar, dreptul moral si capacitatea de a opina…

Reply
avatar
CM Dumitrescu August 9, 2014 at 12:13 pm

Cand lumea o sa inteleaga ca economia nu este o stiinta ci un simplu apendice al politicii, o sa iesim din ceata…

Reply
avatar
Hmmm August 9, 2014 at 3:44 pm

Chestia e ca Rusia are capacitatea sa-si dezvolte agricultura incat sa-si hraneasca populatia. Daca n-a facut-o pana acum, nu inseamna ca nu poate. Are resursele necesare. Europa nu prea are capacitatea sa inlocuiasca insa gazele rusesti, cel putin nu la un pret care sa nu afecteze competitivitatea si rentabilitatea economiei si nici sa-si vanda surplusul agricol in exterior. SUA intradevar, nu pierde foarte mult direct, dar ar putea pierde indirect exportand mai putin in UE pe plan agricol. Poate insa castiga in exporturile de gaz lichefiat si petrol spre Europa. China iese cel mai bine din toata ecuatia, poate profita mult de ea impunandu-si conditiile asupra tuturor partilor aflate in conflict. Cel mai mult pierde Europa, apoi Rusia, poate SUA, China castiga de aici. Si poate inca cativa, mai mici.

Reply
avatar
Pro Roman August 10, 2014 at 10:33 am

Va dati seama daca eram tara neutra si nu distrugeam agricultura romaneasca pentru ca sa se asigure desfacerea in Romania a mizeriilor cu E-uri si pesticide multe din import, ce de bani faceam in situatia asta?

Reply
avatar
Pisti August 14, 2014 at 8:21 pm

Daca…

Reply

Leave a Comment

trusted online casino malaysia