Cate miliarde de euro va pierde Volkswagen

Volkswagen a ajuns intr-o situatie extrem de complicata. Compania a recunoscut ca 11 milioane de automobile vandute folosesc un software ilegal pentru a ocoli standardele impuse pentru emisiile de CO2. Proprietarii acestor masini se indreapta acum spre VW si cer ca masinile lor sa fie reparate.

Problema este urmatoarea. Masinile Volkswagen care folosesc un motor diesel cu o capacitate de 2 litri si 4 cilindri includ si un soft care detecteaza momentele cand masina este testata pentru a se analiza emisiile poluante. Atunci cand se intampla acest lucru, soft-ul opereaza o serie de comenzi asupra unor sisteme intregi care controleaza nivelul de poluare. Imediat ce aceste teste se finalizeaza, softul nu mai opereaza acele sisteme iar motorul poate sa emita o cantitate de oxizi de azot mai mare de 40 de ori fata de limita admisa.

Daca Volkswagen va reduce emisiile la limita admisa de standardele de mediu atunci va risca sa sacrifice alte lucruri. Atunci cand se construieste un motor se au in vedere mai multi factori precum performanta, durabilitatea si economia de combustibil. VW a sacrificat, in prezent, standardele de mediu pentru a fabrica un motor TDI care ofera performanta si economie la combustibil. Probabil ca, pentru a se alinia la standardele de mediu, VW va sacrifica performanta motorului.

Repararea masinilor nu va fi atat de simpla pe cat este vorba de schimbarea unui simplu soft. VW a mai incercat sa rezolve aceasta chestiune de doua ori, in decembrie 2014 si in aprilie 2015. Cele doua tentative au esuat.

Alte optiuni variaza intre recalibrarea sistemului de control al poluarii si introducerea unui sistem de injectie care sa neutralizeze emisiile de oxizi de azot. Totusi, aceste solutii nu garanteaza ca viitoarele modele de masini VW vor lua testele de poluare.

Clientii VW care, acum, se simt inselati, vor cere ca masina lor sa fie reparata in concordanta cu indeplinirea cerintelor pentru mediu. Pe de alta parte, cei care apreciaza performanta acestor automobile nu vor accepta ca, un fix al acestui software, sa aduca un impact negativ asupra performantei automobilului. Situatia aceasta ar putea sa conduca catre un dezastru pentru VW, care se va afla in situatia de a rascumpara masinile vandute cu acest soft prin care compania germana a trisat la testele de mediu.

Producatorii de automobile refuza sa adopte aceasta masura din cauza costurilor exorbitante si a publicitatii negative care vine odata cu operatiunile de buyback. Daca acest lucru se va intampla si VW va rascumpara masinile defectate – vorbim despre 482,000 de automobile vandute in SUA – atunci vom vorbi despre un episod istoric iar VW va pierde alte miliarde de dolari.

VW era, odinioara, unul dintre exemplele economice ale modelului german. Acum, va trebui sa puna deoparte 7,3 miliarde de dolari din veniturile obtinute in cel de-al treilea trimestru pentru a acoperi costurile acestui scandal. Amenzile se vor ridica la 18 miliarde de dolari in timp ce 17 miliarde de dolari pur si simplu s-au evaporat numai luni, atunci cand VW a inregistrat cea mai dura scadere a pretului la actiuni. VW se prabuseste intr-un moment in care modelul Golf a fost unul dintre cele mai vandute anul trecut, in Germania iar in prima jumatate a acestui an, Volkswagen a depasit Toyota la capitolul vanzari.

Related News

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


UA-42426876-1