Carsten Schloter, directorul executiv al renumitului operator de telefonie mobila Swisscom, a fost gasit mort in propria locuinta. Politia a emis ipoteza sinuciderii.
Schloter, in varsta de 47 de ani, a fost gasit mort in aceasta dimineata la resedinta sa din Freiburg. Compania va fi condusa de Urs Schappi, mana sa dreapta, insa actiunile au scazut cu 0,7% in aceasta dupa-masa.
“Intr-o piata care se afla intr-o rapida si continua schimbare, Carsten Schloter a pozitionat cu succes Swisscomul”, a declarat Doris Leuthard, ministrul elvetian al energiei, comunicatiilor, transportului si mediului.
Schloter, cetatean german, era foarte respectat in industria de telefonie mobila. Era unul dintre cei mai buni manageri si a castigat multi fani in lumea financiara. Desi veniturile grupului au scazut in ultima perioada, Swisscom a ramas profitabil si anul trecut a inregistrat un profit de 1,76 miliarde de franci elvetieni.
Sub conducerea sa, Swisscom a ramas compania dominanta de telefonie mobila, in ciuda faptului ca doi dintre competitorii sai, Orange si Sunrise, au practicat preturi mai joase.
In momentul in care a devenit directorul Swisscom, Carsten Schloter a gasit o companie care se afla pe minus. Stia insa ca va trebui sa investeasca intr-o alta piata. Asa ca a lansat o serie de servicii de televiziune prin cablu si internet care, desi erau mai scumpe cu 30% fata de cele ale competitorilor, ofereau calitate.
“Carsten Schloter era atat de concentrat pe calitatea produsului, incat ne-a determinat si pe noi sa tinem pasul cu el. Era unul dintre cei mai buni manageri din Elvetia”, a spus Thomas Sieber, CEO-ul celor de la Orange, pentru Le Temps.
In prezent, Swisscom se afla intr-un mic scandal intrucat, in urma unei plangeri depusa de un rival de pe piata de telefonie mobila, Consiliul Concurentei elvetian a deschis o investigatie, sugerand ca Swisscom ar fi abuzat de pozitia sa din piata pentru a oferi servicii de internet broadband clientilor sai de afaceri.
Swisscom a mai fost anchetata de aceasta Comisie si in cazul unor probleme cu transmisiunile unor evenimente sportive.
Ca si alti operatori, Swisscom s-a confruntat cu cererea scaderii consumului iar presiunea concurentiala impinge preturile la niveluri joase pe tot intinsul Batranului Continent. Compania a facut cateva experimente cu o serie de oferte noi pentru a atrage clienti, dar aceste initiative nu au facut decat sa ridice costurile de operare, temporar.