fbpx
europolitics
Stiri

Care este noua strategie a Chinei ca sa evite criza economica

Produsul Intern Brut al Chinei a crescut cu 7,5% in trimestrul doi fata de aceeasi perioada din anul anterior, dar este mai mic cu 0,2% fata de primul trimestru. Guvernul chinez a stabilit o tina de crestere de 7,5%, ceea ce ar insemna cel mai mic nivel din 1990 incoace. 

Guvernul chinez mizeaza pe apetitul populatiei de a cumpara bunurile de larg consum
Guvernul chinez mizeaza pe apetitul populatiei de a cumpara bunurile de larg consum

De-aceea, guvernul chinez incearca sa rebalanseze situatia. Spera sa relanseze cresterea economica accelerata mizand mai putin pe domeniul constructiilor si pe industria grea si mai mult pe cheltuielile de consum din bunuri si servicii.

Pentru a stimula consumul intern, guvernul a ridicat nivelul salariului minim pentru a le pune oamenilor mai mulți bani în buzunare. Controalele referitoare la  ratele dobânzilor au fost, de-asemenea, mai laxe, pentru a le oferi deponentilor sansa de a avea randamente mai bune.

Chinezii au mai diminuat si taxele in industriile care produc bunuri de consum, marii beneficiari fiind cei din industria alimentara si cea auto. Numai ca industria grea sufera de supraproductie.

Cresterea economica a Chinei este in continuare puternica, comparand cu rezultatele economiilor altor tari dezvoltate. Dar aceasta crestere cu frana de mana trasa cade greu pe umerii producatorilor de marfuri, marii beneficiari ai boom-ului economiei chinezesti, care in 2007 cunostea o crestere a PIB-ului de 14,2%.

Un studiu realizat de S&P pe 90 de companii chinezesti a aratat ca acestea isi vor reduce anul acesta cheltuielile de capital pentru prima oara in ultimii zece ani. Investitiile in fabrici, linii de asamblare, topitorii si telecomunicatii tind sa creeze, totusi, o cerere mare pentru materiile prime, o cantitate mai mare decat reuseste China sa importe. Prin contrast, producatorii de bunuri de consum – electrocasnice, haine, alimente – si companiile care vand echipamente sofisticate pentru mediul de afaceri sunt mai concentrati pe populatia de cumparatori crescanda a Chinei.

Cu toate acestea, China contribuie cu 13% la economia globala, tinand cont ca in 2006 procentul era de 6%.

Related posts

Cum a reușit partidul lui Jarosław Kaczyńsk să transforme internetul într-o armă puternică de campanie electorală

Adelina Miron

Franța îndeamnă Germania să urmeze exemplul stimulentelor sale bugetare

Adelina Miron

Economia Germaniei trezește și mai multe semne de întrebare. Ce perspective economice are Angela Merkel pentru anul 2020

Adelina Miron

De ce se adâncește falia dintre Europa de Est și Europa de Vest

Europolitics.ro

Cadoul de final de mandat al lui Mario Draghi: BCE reduce ratele dobânzilor și relansează programul de cumpărare de obligațiuni

Adelina Miron

Primul candidat la prezidențiale care își îndeamnă alegătorii, după primul tur, cu cine să voteze dintre Iohannis și Dăncilă în turul doi

Europolitics.ro

Leave a Comment