fbpx trusted online casino malaysia
europolitics
Defence

Fincantieri și securitatea regională: francezii cumpără de la italieni trei nave de luptă

fincantieri si securitatea regionala

Fincantieri și securitatea regională | Șantierul naval STX din Franta a achiziționat săptămâna trecută trei vase de luptă iar ministrul economiei, Bruno Le Maire, s-a aratat increzator în privinta fundației acordului STX – Fincantieri, în pofida tensiunilor dintre Paris și noul guvern italian.

Aflat în vizită la celebrele șantiere de la Saint-Nazaire, Le Maire a confirmat că noile comenzi vor genera locuri de muncă iar Fincantieri va contribui la securitatea Franței. Suma totală pentru cele trei nave de luptă se ridică la «mai mult de trei miliarde de euro».

«Am placerea să vă confirm semnarea contractelor finale pentru două nave World Class, precum și comanda unei a cincea nave din clasa „Meraviglia”, care merge cu gaz natural lichefiat (GNL)».

STX Franta oferă locuri de muncă pentru mai mult de 8000 de persoane, dintre care 2900 de salariați. Compania a făcut peste 1000 de angajări cu contract pe durată nedeterminată, începând cu anul 2013.

Directorul general Laurent Castaing de la STX a fost încântat de realizarea comenzii care trebuie livrată în 2023. “Țin să precizez că, initial, am refuzat această comandă din lipsa capacității industriale”, a precizat Castaing. Din acest motiv, STX a trebuit chiar să subcontracteze mai multe blocuri de carene a ultimelor sale vase unui șantier din Polonia.

La baza vasului „MSC Belissima”, al doilea vas din seria „Meraviglia” care trebuie livrat armatorului italo-elvețian în anul 2019, Le Maire și-a scris „promisiunea”: „Veți recupera numele Chantiers de l’Atlantique, un nume frumos, un nume prestigios”.

Pentru Fincantieri și securitatea regională veștile sunt bune. Anuntul noilor comenzi aduce la unsprezece numărul de linii de transport care urmeaza sp fie construite, inclusiv șase pentru MSC.

Fincantieri trebuie să furnizeze până în 2022 cinci nave pentru celălalt client al său istoric, armatorul american RCCL. STX Franta a fabricat deja 13 vase pentru flota MSC.

Fincantieri și securitatea regională: « Un acord solid »

Pus în vanzare în 2016 de acționarul său majoritar sud-corean STX Offshore & Shipbuilding, șantierul naval n-a ajuns încă la concurentul său italian, Fincantieri. În pofida unui acord semnat între Franta și Italia în luna septembrie pentru rascumpararea a 50% din capitalul STX Franța, cele două părți așteaptă încă autorizația autorităților concurenței europene.

Poziția noului guvern de coaliție al Italiei format din Mișcarea Cinci Stele și Liga Nordului, care și-au exprimat în dese rânduri neîncrederea față de Europa și de proiectele europene, rămâne principala sursă de incertitudine. De asemenea, anumite sindicate din cadrul STX și-au exprimat îngrijorarea că acordul interguvernamental ar putea fi pus sub semnul intrebării odată cu reluarea tensiunilor dintre Paris și Roma privind politica de combatere a fenomenului migrației.

Ministrul francez Le Maire a încercat să calmeze spiritele. « Este un acord solid. Începand cu saptamana viitoare, voi avea o intalnire cu omologul meu italian, domnul Giovanni Tria, pentru a-i spune din nou că acesta este un acord strategic, mai important decat micile tensiuni de moment. Există un acord care trebuie să se pună în aplicare, iar impreuna cu omologul meu italian vom clarifica toate aceste aspecte. Singurul lucru neclar este, recunosc, poziția guvernului italian, însă consider că un acord încheiat la nivel de stat este mai presus de schimbările politice. Guvernele se schimbă, însă angajamentele statului rămân. Îmi doresc ca acest angajament al statului italian să se păstreze», a subliniat el.

Le Maire a recitit, din nou, calendarul și a confirmat că șantierul naval va fi naționalizat temporar, pe 30 iunie sau 1 iulie, «după cum a fost prevazut». «Trebuie ca statul francez să intre din nou în posesia părtilor din STX (compania-mamă sud-coreeană, care deține 66,6%), cel puțin temporar, câtă vreme nu avem acordul autorităților concurenței pentru răscumpararea a 50% din capital de către Fincantieri. » El a mai precizat că așteapta un răspuns pentru sfârșitul lui 2018, începutul lui 2019, de la Bruxelles.

Related posts

SUA are un răspuns pentru Huawei: Pentagonul se bazează pe transportatorii comerciali din SUA pentru a ajuta la câștigarea cursei 5G

Adelina Miron

De ce Europa de Est nu îl va critica niciodată pe Donald Trump pentru declarațiile ostile la adresa NATO

Vlad Epurescu

Competiţia pentru corvete. Oferta Fincantieri: 230 de ani de experienţă în construcţia de nave pentru viitorul Forţelor Navale Române (P)

Vlad Epurescu

Fincantieri începe la Genova construcția celei de-a doua nave pentru Virgin Voyages. Sir Richard Branson dezvăluie numele primului vas de croazieră: Scarlet Lady

Vlad Epurescu

I-a promis Angela Merkel lui Donald Trump creșterea cheltuielilor dedicate apărării?

Vlad Epurescu

O scurtă istorie a unuia dintre cei mai mari constructori de nave din lume. Fincantieri, candidat calificat în licitaţia pentru construcţia de corvete în România (P)

Vlad Epurescu

Leave a Comment

trusted online casino malaysia