fbpx trusted online casino malaysia
europolitics
Defence

Cum ar putea să arate cele patru corvete multirol pe care cei de la Fincantieri ar putea să le producă la șantierele din Brăila și Tulcea

Șantierele VARD Tulcea și Brăila ar putea produce cele patru corvete multirol dacă italienii de la Fincantieri vor câștiga, în toamnă, licitația organizată de statul român. Producătorul care va fi declarat câștigator va avea misiunea de a construi și de a dota prima corveta în 3 ani de la semnarea contractului. Gruparea celor 4 corvete ar trebui să fie realizată într-o perioadă de maximum 7 ani.

În cursa pentru contractul de 1.6 miliarde de euro pentru cele patru corvete multirol pus la bătaie de autoritățile noastre mai sunt francezii de la Naval, care s-au asociat cu șantierul naval din Constanța, olandezii de la Damen, care sunt într-un proces de asociere cu statul român la șantierul naval din Mangalia și dețin deja șantierul naval din Galați și nemții de la ThyssenKrupp.

Cei de la Damen au venit cu modelul Sigma 10514 cu soluții de înarmare americane de la Raytheon, francezii de la Naval Group oferă varianta lui Gowind 2500 și cu soluții oferite de MBDA pentru înarmare, nemții propun modelul de navă K130 Braunschweig, iar italienii de la Fincantieri vin cu un model de corvetă multirol bazat pe cele din clasa Abu Dhabi și soluții de apărare europene oferite de cei de la MBDA, dar este posibil ca, în funcție de cerințele statuluii român, să existe și altă configurație.

Cele mai mari șanse de a se califica în finala licitației pentru cele patru corvete multirol le au olandezii de la Damen și italienii de la Fincantieri. Statul român va anunța care sunt cele două mari companii care se vor lupta să pună mâna pe contractul pentru construcția de corvete în data de 13 august.

Cu un plus par să plece cei de la Fincantieri. La Brăila și Tulcea s-au făcut investiții de 150 de milioane de euro, producția nu a fost oprită așa cum a fost cazul la Mangalia iar comenzile pentru vase de croazieră curg pe bandă rulantă.

Dacă vor câștiga licitația pentru cele patru corvete multirol, italienii urmăresc să dezvolte șantierele navale din Tulcea și Brăila pe care le dețin în țară pentru a dezvolta soluții tehnice pentru industria apărării. La începutul anului, ministrul Apărării, Mihai Fifor, declara la audierea din comisiile de specialitate ale Parlamentului înainte de numire că trebuie întărite capabilitățile militare ale României la Marea Neagră, context în care a anunțat că are în vedere lansarea unui program de înzestrare a Forțelor Navale cu un submarin produs pe un șantier românesc.

Ce model de corvetă multirol propun cei de la Fincantieri pentru programul de înzestrare al armatei române

Angelo Fusco, vicepreşedintele executiv al unității navale Fincantieri, a oferit câteva detalii pentru presa din România despre modelul de corvetă care ar putea fi construit la șantierele navale din Tulcea și Brăila. „Am livrat corvetele din clasa Abu Dhabi pentru Emiratele Arabe Unite dotate cu două tunuri de atac foarte rapide. Nu vă putem da foarte multe detalii despre licitația la care participăm în România însă, puteți considera că intenția noastră este în această direcție. Corvetele pentru România vor avea toate avantajele pe care le are corveta din clasa Abu Dhabi”, a spus oficialul de la Fincantieri.

Corvetele din clasa Abu Dhabi folosesc tehnologie de ultimă generație, nu sunt detectate de radar și vor fi folosite în misiuni de supraveghere și patrulare. De-asemenea, pot fi implicate și în misiuni pentru a intercepta submarine sau avioane de luptă. Acest tip de corvete pot să schimbe date tactice în timp real cu alte nave de luptă, cu elicoptere sau cu baze militare de la țărm. Au capabilități operaționale foarte flexibile și oferă confort pentru echipajul său.

Cu ce au fost dotate corvetele din clasa Abu Dhabi pentru marina Emiratelor Arabe Unite

Tip: Corvetă de război anti-submarin
Echipaj: 70
Viteză: 25+ noduri
Anduranță: 20 de zile pe mare
Greutate: 1.650 de tone
Aviație: loc de aterizare și hangar pentru elicopter de 10 tone
Dimensiuni: lungime – 88.4m, lățime – 12.20m, pescajul maxim – 8.20 m
Sistem de management de luptă SELEX Sistem Integrat Athena
(Sistem IPN-S)
Sistem de control al focului optic
1 x Sistem de radar de suprafață
1 x IFF interogator
1 x Radar ESM
Sistem Bathytermograph
1 x tun principal super rapid Oto Mellara 76/62 mm
2 x matrialiere 12.7 mm
4 x rachete MBDA MM40 Blk III Exocet anti-navă (două lansatoare cu 2 rachete fiecare)
2 x lansatoare de torpile
2 x bărci pneumatice

Related posts

SUA are un răspuns pentru Huawei: Pentagonul se bazează pe transportatorii comerciali din SUA pentru a ajuta la câștigarea cursei 5G

Adelina Miron

De ce Europa de Est nu îl va critica niciodată pe Donald Trump pentru declarațiile ostile la adresa NATO

Vlad Epurescu

Competiţia pentru corvete. Oferta Fincantieri: 230 de ani de experienţă în construcţia de nave pentru viitorul Forţelor Navale Române (P)

Vlad Epurescu

Fincantieri începe la Genova construcția celei de-a doua nave pentru Virgin Voyages. Sir Richard Branson dezvăluie numele primului vas de croazieră: Scarlet Lady

Vlad Epurescu

I-a promis Angela Merkel lui Donald Trump creșterea cheltuielilor dedicate apărării?

Vlad Epurescu

O scurtă istorie a unuia dintre cei mai mari constructori de nave din lume. Fincantieri, candidat calificat în licitaţia pentru construcţia de corvete în România (P)

Vlad Epurescu

Leave a Comment

trusted online casino malaysia