fbpx trusted online casino malaysia
europolitics
Bruxelles Comisia Europeana

Trei scenarii pentru reforma Uniunii Europene. Federalizare, descentralizare sau reforma economiilor naționale?

Vara s-a încheiat, iar noul ciclu instituțional deschis de alegerile din mai urmează să își înceapă activitatea. Ambiția Uniunii Europene pentru următorii ani și decenii ar trebui să fie reformarea treptată într-o entitate politică care să corespundă puterii economice și militare a Statelor Unite și Chinei.

Cu alte cuvinte, UE ar trebui să dezvolte o viziune pentru a deveni cel de-al treilea pilon într-o nouă ordine mondială pe care o va contura împreună cu celelalte două puteri globale.

Retragerea treptată a Americii de pe Bătrânul Continent va încuraja diviziunile dintre europeni și va permite noilor puteri, precum Rusia și China, să intervină și să urmeze o strategie a divizării și guvernării.

Totuși, cum poate veni această unitate? Poate fi ea sub forma unei structuri foarte centralizate, asemănătoare statului, la care mulți eurofili s-au obișnuit să viseze și pe care mulți eurosceptici o critică?

În timpul crizei recente, a devenit clar că, deocamdată, doar statele naționale au legitimitate suficientă pentru a decide cu privire la detaliile politicilor economice, sociale și de migrație. Prin urmare, provocarea imediată a UE este să contureze un model de unitate europeană în care un centru federal puternic, dar strict limitat, coexistă cu state membre la fel de puternice care își păstrează cea mai mare parte a autonomiei.

Trei scenarii concrete pentru reformarea Uniunii Europene de la EUobserver. 

Un centru federal puternic și respectat

În primul rând, integrarea europeană ar trebui reorientată progresiv pe domeniile de bază ale competenței federale tradiționale. Instituțiile supranaționale ar trebui să își asume mai multă responsabilitate pentru apărare, politica externă și controlul frontierelor externe și să îndeplinească niște funcții limitate de trezorerie

De asemenea, nivelul european ar trebui să continue să protejeze unitatea pieței interne prin aplicarea strictă a liberei circulații a mărfurilor, serviciilor, capitalurilor și persoanelor. În interiorul acestui cadru larg, politica externă, apărarea și migrația sunt prioritățile principale.

De asemenea, ar trebui să devenim mai serioși cu privire la o Uniunea a Apărării Europeană Europeană, fără a fi un mister că o armată transnațională integrată – o armată europeană – este scopul final. 

Gestionarea imigrației în UE ar trebui recunoscută ca o competență federală. Uniunea ar trebui să negocieze și să aplice cu țările terțe reintegrarea persoanelor care nu au primit azil sau permis de ședere. Cu toate acestea, competența de acceptare a migranților și a solicitanților de azil ar trebui să rămână la nivel național, deoarece aceasta abordează problemele cele mai profunde ale culturii și identității. Statele membre ar trebui stimulate, dar nu forțate să accepte migranții.

State membre puternice și respectate

În al doilea rând, în afara domeniilor strategice în care este nevoie de integrare, UE ar trebui să încurajeze descentralizarea și concurența, nu centralizarea și armonizarea.

Trebuie să avem instituții UE puternice și respectate, dar și state membre puternice și respectate. Putem realiza acest lucru numai prin cea mai strictă interpretare și punere în aplicare a principiului subsidiarității.

Luarea în serios a subsidiarității poate avea implicații transformaționale pentru UE și relațiile sale cu statele membre. Poate, de exemplu, justifica retragerea treptată a UE din politica agricolă, politica de coeziune și politica socială și o revizuire majoră a reglementărilor UE, în vederea extinderii acestora la ceea ce este necesar pentru finalizarea pieței unice și nimic mai mult.

Legislația privind piața unică pentru urmărirea altor obiective – de exemplu, politici sociale sau de sănătate – ar trebui, în acest scenariu, să capete altă dimensiune. Redistribuirea și statul bunăstării sunt nucleul democrațiilor naționale și, prin urmare, trebuie să rămână ferm în mâinile statelor membre.

Un alt domeniu în care subsidiaritatea ar trebui apărată mai riguros este cel al culturii și identității. Instituțiile europene nu trebuie să promoveze o identitate europeană artificială, ci mai degrabă să elimine cauzele neînțelegerilor, respectând, de asemenea, diversitatea națională și regională.

Economii naționale reformate

Economia politică a țărilor din zona euro nu este potrivită pentru o uniune monetară descentralizată și are nevoie de o reformă profundă.

O tranziție către o Uniune mai durabilă necesită o reducere drastică a datoriei publice și mai multe paradigme orientate către piață pentru furnizarea de servicii publice în țările care au adoptat moneda euro.

Aceasta poate fi însoțită de o limitare mutuală a datoriilor publice naționale la nivelul UE. Dar, cu siguranță este nevoie de reguli mai simple și mai credibile pentru a pune în aplicare disciplina bugetară națională și programe ambițioase de reforme naționale de tipul celor inițiate în timpul crizei financiare.

Related posts

De ce intervalul de timp pentru stabilirea acordului comercial post-Brexit este mult prea scurt

Adelina Miron

Macron pregătește o contra-ofensivă pentru Bruxelles. Planul președintelui francez pentru ca Parlamentul să valideze noua Comisie Europeană

Vlad Epurescu

Ce se va întâmpla, acum, după ce Parlamentul European a declarat stare de urgență climatică

Adelina Miron

Republica Moldova avansează în integrarea europeană. Ce reforme cheie își asumă

Adelina Miron

Președintele Consiliului Uniunii Europene propune un favor pentru Polonia

Adelina Miron

După Rovana Plumb și László Trócsány, cine urmează să pice în Parlamentul European? Ce strategie are Ursula von der Leyen și pe cine a nominalizat Ungaria

Vlad Epurescu

Leave a Comment

trusted online casino malaysia