corvete fincantieri

Corvetele produse de Fincantieri la Brăila și Tulcea ar putea înzestra armata română. Ce atuuri are grupul italian

Grupul Fincantieri, unul dintre cei mai mari constructori de nave civile și militare din lume și cel mai mare angajator din industria navală din România, a prezentat la expoziția Black Sea Defense & Aerospace 2018 care a avut la București, soluții navale de top atât pentru domeniul civil cât și pentru cel militar. Grupul Fincantieri se află în cursa pentru a câștiga licitația MApN de construcție a corvetelor, parte a programului de înzestrare a armatei române.

În luna octombrie a acestui an, Guvernul va decide cine vor fi cei doi producători care vor realiza cele patru corvete militare multifuncționale pentru a îmbunătăți prezența navală a României la Marea Neagră. Prima navă ar trebui să fie livrată în trei ani de la semnarea contractului. În această cursă s-au înscris cinci candidați, printre ei făcându-se remarcat grupul Italian Fincantieri, cel care deţine în România şantierele navale de la Tulcea şi Brăila.

Potrivit programului ,,Corveta multifuncţională”, armata va cumpăra cele patru corvete multifuncționale care vor fi construite pe un şantier din România şi va moderniza cele două fregate tip T22R din dotarea forţelor Navale. Valoarea investiției va fi de 1.6 miliarde de euro.

Privind din perspectiva programului de înzestrare a armatei române, cea mai bună soluție este construirea de noi capabilități militare pe plan intern, având susținerea investitorilor europeni. Rațiunea este simplă. Producția va rămâne în țară, va garanta locuri de muncă și un transfer de know how de la cele mai prestigioase companii europene care activează în segmentul apărării militare.

Avantajele grupului Fincantieri în cursa pentru câștigarea licitației pentru corvetele multifuncționale

Legat de achiziția de corvete multifuncționale, cei de la Fincantieri par a avea cea mai solidă poziție. Sunt prezenți în România încă din anul 2000 și, prin VARD, filiala norvegiană, operează cele două șantiere navale de la Tulcea și Brăila. Aici, lucrează 5.000 de angajați și alți 3000 de subcontractori.

În cei 18 ani de prezență în România, Fincantieri a investit 150 de milioane de euro, din care 50 de milioane numai în ultimii doi ani iar italienii caută, acum, să consolideze relația cu statul român. Pentru că are un număr foarte mare de comenzi, VARD Tulcea a subcontractat mai multe operațiuni tehnice inclusiv Șantierului Naval din Mangalia, deținut de statul român și de olandezii de la Damen, dar care mai rezistă, practic, doar de pe urma acestei înțelegeri. În absența finalizării actelor de preluare a la statul român pachetului majoritar de acțiuni de la olandezi, soarta Șantierului Naval din Mangalia este incertă. În schimb, la Tulcea și Brăila comenzile curg pe bandă rulantă.

enrico bonetti fincantieri

Enrico Bonetti, vicepreședinte senior divizia navală Fincantieri, a explicat pentru europolitics.ro rolul important pe care grupul italian îl joacă în industria navală românească.

Vrem să ne arătăm angajamentul pe care Fincantieri și l-a asumat în fața României. Este o oportunitate să transferăm tehnologia noastră pe care o folosim în construcția de vase militare din portofoliul nostru la operațiunile noastre pe care le avem în România. Marina italiană este pregătită să ofere tot ceea ce înseamnă pregătire operațională și transfer de competență și experiență către marina română. Acum, șantierele navale din Tulcea și Brăila sunt de departe cele mai active în România. În altele, există o lipsă de activitate acută. Noi avem o listă consistentă de comenzi pe termen lung. Suntem deschiși să colaborăm cu guvernul României.

corvete fincantieri

Cât de performante sunt corvetele celor de la Fincantieri

Corvetele multifuncționale pe care cei de la Fincantieri deja le produc sunt optimizate pentru diverse misiuni, precum cele de escortă, suport, patrulare sau interdicție. Asemenea nave de luptă au calități excelente de navigare, sunt de rază lungă și pot fi folosite în operațiuni desfășurate în ape deschise. Corvetele sunt construit pentru a se potrivi diferitelor versiuni de sisteme de luptă.

Informații tehnice pentru modelul de corvetă Fincantieri

  • Lungime totală: 107.00 m
  • Lungime între perpendiculare: 99.80 m
  • Lățime: 14.40 m
  • Profunzime: 8.60 m
  • Proiectare deplasare: 2,800 – 3,000 t
  • Viteză: 28/15 kn
  • Anduranță: 21 de zile
  • Echipaj: 95 – 110 oameni
  • Punte de aterizare pentru elicopterele de tipul NH90
  • Sistem de propulsie: CODAD (4 x DE / 2x FCPP)

Sisteme de luptă pentru modelul de corvetă Fincantieri

  • Sistem de management de luptă
  • 1 Radar 3D de supraveghere + IFF + Transponder
  • 2 Radare de Navigare
  • Un sistem de căutare cu infraroșu
  • O mitralieră principală de calibru
  • Două mitraliere secundare de calibru
  • Un sistem SAM vertical de lansare
  • Un sistem defensiv anti-Torpedo
  • Un sonar care ajută la evitarea minelor
  • Un sistem de navigare + senzori
  • Un sistem de integrat de comunicare internă și externă incluzând SATCOM
  • 2 sisteme de control EO Fire

Related News

2 Responses

Leave a Reply
  1. avatar
    PETRU
    Jun 01, 2018 - 11:12 AM

    corveta 32oo multirol -FINCANTIERI
    corveta 10514 -sigma-DAMEN

    si ultima daca nu mai este nimeni -gowind 2500 -naval grup desi acestia produc scump si nu au santier inca. pana se va transfera ceva de 2 lei la bosanceanu la constanta este cale lunga.

    SANTIERELE TULCEA SI BRAILA -FINCANTIERI
    SI GALATI sau MANGALIA -DAMEN

    NUMAI ACESTEA 2 POT INCEPE DE INDATA CONSTRUCTIA DE NAVE SERIOASE ,NU PAPUCI GEN NAVA FRANCEZA BUNA DE REGIUNEA AFRICA SI SCUMPA.
    Reply

    Reply

Trackbacks/Pingbacks

  1. Corvetele Fincantieri: Pregătite să facă faţă situaţiilor extreme pe mare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


UA-42426876-1