Cum sunt ajutati marii retaileri de Comisia Europeana ca sa faca bani

Comisia Europeana a propus reducerea taxelor pentru consumatori la tranzactiile cu cardul. Limita ar trebui sa fie acum la 0,2% la cardurile de debit si 0,3% la cardurile de credit. Legea ar putea intra in vigoare din 2015.

 

Michael Barnier, comisarul european care a propus masura de reducere a comisioanelor

Michael Barnier (in stanga),  comisarul european care a propus masura de reducere a comisioanelor

Noua directivă privind serviciile de plata, cu un regulament separat privind comisioanele interbancare multilaterale (CIM), ar putea sa ajute retailerii sa faca economii in valoare de 6 miliarde de euro. Propunerea a fost avansata de comisarul european Michael Barinier.

Schimbarile se vor aplica de la data intrarii in vigoare ale noilor reguli ce vizeaza tranzactiile transfrontaliere. Tranzactiile interne de bani vor trebui sa fie puse in practica de statele membre in 2 ani.

CIM-ul sunt taxe platite de retailer catre un detinator de card bancar ca parte din tranzactia electronica facuta cu cardul, indiferent daca este vorba de un card de credit sau de debit. Nominal, ele sunt concepute pentru a imparti costurile de tranzactii de plata cu cardul de procesare între cumparatori si vanzatori.

Comisia spera ca cei aproximativ 6 miliarde de euro care vor fi economisti in fiecare an vor determina reduceri de pret pentru consumatori cumulate la 730 de milioane de euro.

Retailerii vor plati, practic, mai putine taxe bancilor, iar consumatorii vor beneficia de preturi mai scazute.

Vor fi si “victime” in urma acestei decizii. regulile vor afecta in primul rand Visa Europe si MasterCard, dar cardurile comerciale branduite si emise de retailuri nu vor fi acoperite si nici tranzactiile finaciare. American Express, in schimb, care opereaza diferit fata de cei doi rivali, va fi marele castigator intrucat nu va fi afectat.

Asociatiile micilor consumatori au amendat propunerea, considerand ca aceasta masura ii va avantaja pe retailerii mari. In replica, Barnieri i-a desfiintat pe lobby-istii de la MasterCard, care au cumparat advertoriale in toata presa franceza, folosindu-se de o poza cu Barnier.

Related News

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


UA-42426876-1