Henry_Ford_wikicommons

Legatura dintre Hitler si Henry Ford, cel mai mare antisemit al Americii

Henry Ford (iulie 30, 1863 – aprile 7, 1947) a ramas cunoscut in istoria lumii atat pentru automobilele sale cat si pentru inclinatia sa spre nazism. A fost unul dintre cei mai mari industriasi ai vremii, dar si unul dintre marii antisemiti ai Americii.

 

Povestea lui Ford incepe in 1915, atunci cand Primul Razboi Mondial acaparase aproape intreg Mapamondul. Ford, a carui companie producea peste jumatate din automobilele care circulau pe strazile Americii, voia sa inceapa o campanie furbunda impotriva guvernantilor, pentru a stopa ororile Marelui Razboi.

A plecat inclusiv pe un vas, al Pacii, pentru a propovadui in Europa pacea. Ajuns in Oslo, in Norvegia, Ford s-a trezit singur in port. Dupa patru zile, a tinut o conferinta de presa unde s-a prezentat cu un discurs incoerent si care l-a facut sa para un penibil.

Intors in State, Ford a inceput sa dezvolte un adevarat cult antisemit, acuzandu-i pe evrei ca stau la baza tuturor relelor din lume. In opinia sa, evreii au fost cauza Revolutiei Bolsevice, ei au pus la cale Primul Razboi Mondial si. teoria lui Ford era aceea ca evreii au un plan secret de a distruge lumea crestina si societatea anglo-saxona.

In 1919, Ford va fi achizitionat publicatia The Dearborn Independent, un lunar obscur pe care il va transforma intr-o arma de propaganda impotriva evreilor. Odata cu ziarul, Ford a distribuit si cartea “Protocoalele înţelepţilor Sionului” in care se regaseau o serie de teorii cu privire la rolul malefic pe care evreii il au in societate.

Gestul lui Ford a starnit admiratie in Germania. Hitler era un mare fan al lui Ford. Se spune ca peretii biroului sau erau capitonati cu tablouri ce il reprezentau pe marele industrias al Americii. Ford a fost o adevarata sursa de inspiratie pentru Hitler. Spre exemplu, Fuhrerul dorea pentru germani o masina a poporului, astfel ca, inspirandu-se din modelul Ford T produs in SUA, Hitler a ordonat ca Wolkswagenul sa devina cea mai populara masina a Germaniei.

Ford era foarte simpatizat in SUA. Cu toate ca era un ignorant, numele lui Ford era pe buzele celor din clasa de jos intrucat ordonase ca in fabricile sale, salariul minim sa creasca la 5 dolari pe zi. Vorbim despre o perioada marcata de Marea Panica (1907) si de Marea Criza Economica (1929 – 1933).

Lumea financiara este in spatele tuturor razboaielor! Sunt acesti evrei internationali, fie ca sunt germani, fie ca sunt francezi, englezi sau amerricani… Evreul este intotdeauna o amenintare!
Henry Ford

In Germania, insa, Hitler trepida atunci cand auzea de Ford. Unii istorici afirma ca “Protocoalele înţelepţilor Sionului” a fost prima carte care i-a produs lui Hitler revelatia declansarii Holocaustului. Ford este singurul american care a fost mentionat in Mein Kampf si care a primit, din partea guvernului german, cea mai inalta distinctie pe care nazistii puteau sa i-o acorde unui non-german.

In 1937, Hitler crea o medalie speciala, numita Crucea Ordinului Vulturului German. Era acordata numai prietenilor celui de-Al Treilea Reich. Primul care a primit acest simbol a fost Ford. Medalia era formata dintr-o cruce malteza incadrata de patru vulturi si patru zvastice. Ford a primit aceasta decoratie in ziua in care implinise 75 de ani.

Pana atunci, el va fi publicat toate articolele antisemite din Independent in cartea Evreul International, care a fost savurata din scoarta in scoarta de Hitler. Fuhrerul a ordonat inclusiv traducerea ei in limba germana si distribuirea cartii pe intreg teritoriul tarii.

Ford si Hitler aveau foarte multe in comun, multe conexiuni sinistre, inclusiv ca Ford ar fi finantat la inceputul anilor ’20 Partidul Nazist. Hitler a respins zvonul, la acea vreme. Totusi, in 1938, Hitler i-a cerut lui Ford sa construiasca in Berlin o fabrica de asamblare pentru automobile si camioane.

Cu putin timp inainte de moartea sa, Henry Ford a acordat un interviu. Aflat pe patul de moarte, Ford a fost intrebat daca marea sa companie va fi listata la Bursa. Atunci, intr-un acces de furie, Ford s-a ridicat: “Mai bine imi daram fabricile caramida cu caramida decat sa puna mana vreun evreu pe actiunile companiei mele!” Ford s-a stins din viata pe 7 aprilie 1947, lasand mostenire imperiul sau auto pe mana nepotului, Henry Ford II care, toata viata, a trebuit sa spele renumele bunicului sau.

Related News

5 Responses

Leave a Reply
  1. avatar
    Traian
    Apr 07, 2014 - 10:45 PM

    Ford nu era antisemit ci antievreu(e vorba despre anumiti evrei).

    Reply
  2. avatar
    Mihai
    Jul 25, 2014 - 11:12 AM

    Articol de toata jena, amatorist, penibil. Itzic va mai citeste de-acum.

    Reply
  3. avatar
    Pisti
    Jul 27, 2014 - 04:19 AM

    Acum inteleg de ce articolele voastre sunt jenant de slabe si prost prezentate…
    Henri Ford, cu inclinatii naziste…
    Pai pana sa ajunga Partidul National Socialist la putere, si pana cand multi ani, dupa terminarea celei de-a doua campanii de exterminare a populatiei Pamantului, finantata de jidani, s-a popularizat demonizarea unui adept al uni partid, facand ca toti national socialistii sa para criminali fara scrupule, Henry Ford era deja mort de mult… E ca si cum ai scrie ca Burebista era adept al marxismului…
    Si sa afirmi ca nationalismul e ceva rau… O poate face doar unul fara tara, a carui inima bate numai la sunetul banilor, nu al imnului…
    Hai pa! Slugi de doi bani!

    Reply
  4. avatar
    Pisti
    Jul 27, 2014 - 04:24 AM

    Probabil numai traduceti ce va vine de la Washington si tel aviv, via Bruxelles, la fel ca si legile care se dau mai nou in romania…
    Daca ati fi romani, pe frontispiciul paginii voastre ar aparea Bucuresti, nu bucharest…

    Reply
  5. avatar
    Anton
    May 26, 2017 - 07:12 AM

    Bucuresti oameni bucurosi de veata capitalista .

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


UA-42426876-1