europolitics
Defence

O scurtă istorie a unuia dintre cei mai mari constructori de nave din lume. Fincantieri, candidat calificat în licitaţia pentru construcţia de corvete în România (P)

Fincantieri oferă tradiţie, experienţă şi inovaţie şi pune la dispoziţia României expertiza de care dispune construind nave la Vard Brăila şi Vard Tulcea. Grupul şi-a luat angajamentul pentru un parteneriat pe termen lung cu România şi este candidat calificat în licitaţia pentru corvete cu o ofertă solidă pentru Forţele Navale Române.

Cu peste 7.000 de nave construite în cei peste 230 de ani de istorie, Fincantieri are în portofoliu nave-simbol pentru fiecare epocă. Navele construite de ei sunt iconice, cum ar fi Amerigo Vespucci – nava-şcoală a Academiei Navale italiene, sau pachebotul transatlantic. Tradiţia şi experienţa Fincantieri sunt dovedite prin intermediul câtorva puncte de referinţă.

1780 – primul şantier modern din Italia îşi începe activitatea în Castellammare di Stabia, lângă Napoli.


1933 – pachebotul transatlantic Rex stabileşte recordul “Blue Riband” pentru cea mai rapidă traversare a Atlanticului cu o navă de pasageri.

1984 – Fincantieri fuzionează cu subsidiarele sale şi devine o companie organizată în patru sectoare diferite: nave comerciale, nave militare, reparaţii de nave şi motoare diesel, alte produse.

În anii ’90, Grupul intră pe piaţa navelor moderne de croazieră, devenind în scurt timp lider în acest sector. În acea perioadă, Fincantieri a livrat Crown Princess and Regal Princess, primele dintr-o lungă serie de nave cu înalte dotări tehnologice, care au permis companiei să-şi dezvolte o expertiză în proiectarea şi construcţia de nave complexe şi să-şi creeze o reţea vastă de furnizori foarte specializaţi.

Din 2002, Grupul a trecut printr-o transformare radicală prin adoptarea unei strategii de creştere bazate pe diversificare şi globalizare, într-un context de piaţă cu numeroase provocări. Aceste acţiuni au permis Fincantieri să-şi stabilească o nouă poziţie în piaţă şi să evolueze de la statutul de constructor naţional de nave – cu o anumită bază de clienţi, la un actor internaţional cu un portofoliu divers şi mult mai echilibrat, axat pe proiectarea şi construcţia unor produse complexe, precum nave de croazieră, feriboturi sau nave militare.

Din 2005, Grupul îşi extinde operaţiunile în trei noi sectoare de business: mega-iahturi – intrând pe piaţa navelor de lux; reparaţii şi conversie de nave – amplificându-şi activitatea în sectorul transformării navelor comerciale; sisteme şi componente marine – cu scopul de a-şi creşte operaţiunile ca sistem integrant pentru a oferi soluţii complete.

În 2006, Fincantieri livrează primul submarin U212A din clasa Todaro.

La sfârşitul lui 2008, ca parte a strategiei de a intra pe pieţe mari în afara Italiei, Grupul intră pe piaţa americană cumpărând Manitowoc Marine Group, acum Fincantieri Marine Group. De-a lungul anilor, Fincantieri a investit masiv pentru modernizarea celor trei şantiere din Wisconsin şi pentru dezvoltarea lanţului de producţie, a transferat know-how şi a pus la dispoziţie experţi pentru a asigura transferul de expertiză. Acest lucru a însemnat aproape 1.000 de noi locuri de muncă pe şantierele din SUA şi alte câteva mii în lanţul de aprovizionare.

În 2013, Fincantieri cumpără STX OSV Holdings Limited, redenumită VARD Holdings Limited – lider global în construcţia de nave specializate şi pentru operaţiuni offshore. Prin VARD, Fincantieri deţine astăzi în România două şantiere moderne – Vard Brăila şi Vard Tulcea, care garantează aproximativ 8.000 de locuri de muncă în ţară.

În iulie 2014, compania este listată pe Bursa de Valori din Milano.

Cu peste 19.500 de angajaţi (80.000 cu subcontractori cu tot), cu 20 de şantiere pe 4 continente, compania este astăzi un constructor occidental de top. Printre clienţii săi se numără importanţi operatori turistici, Marina Statelor Unite şi Forţele Navale Italiene, alături de alte forţe navale străine. De asemenea, Fincantieri este partenerul unor mari companii europene din industria apărării, în cadrul unor programe multinaţionale.

Related posts

Fincantieri, ofertă solidă pentru securitatea României la Marea Neagră (P)

Vlad Epurescu

Cum ar putea să arate cele patru corvete multirol pe care cei de la Fincantieri ar putea să le producă la șantierele din Brăila și Tulcea

Vlad Epurescu

Şantierele Fincantieri în România – Vard Brăila şi Vard Tulcea – pregătite să construiască nave militare (P)

Vlad Epurescu

Fincantieri începe la Genova construcția celei de-a doua nave pentru Virgin Voyages. Sir Richard Branson dezvăluie numele primului vas de croazieră: Scarlet Lady

Vlad Epurescu

După corvete, la șantierele navale din Tulcea și Brăila s-ar putea produce și submarine!

Vlad Epurescu

Fincantieri și securitatea regională: francezii cumpără de la italieni trei nave de luptă

Vlad Epurescu

Leave a Comment